penat tapi puas..

syeikh Dr,yusuf Al-Qardawi




salam..
dah lama aku x update blog aku ni..bukan malas cuma tak ada masa dan ruang.idea macam-macam ada..ye la imtihan fasa 2 tgl bp hari ja lagi..emm mybe dalam 42 hari ja lagi..walaumcmna pun aku try la gak meng'update blog aku nie..dari d'buat khazanah baik d manfaatkn..x gitu?hahaha..kali ini aku wat perubahan sikit kat blog aku..hehe aku pun da boring..asyik tgk "hok tu le"(bahase terengganu)..
fasa 2 ni memang penat..mmg pandai la penat cri gu(kawan) die iaitu panas.huhu..musim sejuk da habis.masa pun semangkin singkat.waktu malam jadi pendek siang lak pjg sikit.entah pelik gak tp 2 la hakikat di mesir.tukar 2 kali dalam setahun..
emm setiap minggu aku pulang zaqziq.bla ikut jadual teratur la skit.cuma penat bese la nama pun mencari ilmu..aku jus ada hr jumaat ja nk rehat pun.hari lain semua nyr full..
hari ini dalam sejarah hidup aku..hari yang cukup myeronokan bagi aku..aku dari zaqziq sampai ja kaherah terus bergegas pergi Rab'aah.penat habis kuliah balik cairo pastu terus masjid Rabi'ah Al-adawiyyah Al-khairiyah di hayy madinah Nas kaherah..korang tau sebab pe aku seronok,hepi,mcm nk lompat??sebab aku pergi majlis ceramah seorang tokoh ulama dunia al fadh Syeikh Dr. yusuf Al-qardawi.hampir sejam gak aku tunggu.disusuli permulaan dengan ceramah dan soal jawab oleh Dr.muhammad salim Al-aw'a.memang ramai gile..kerusi penuh.berasak2 aku..huhu.terpaksa gak berdiri..sejam gak menunggu akhirnya dapat gak aku melihat wajah seorang ulama yang disegani dunia.tenang ja wajah die.senyuman yang lembut.rupanya syiekh seorang yang pandai bergurau.hehe.majlis menjadi ceria.
syeikh Dr.yusuf Al-qardawi menyampaikan syarahannya yang bertajuk ulum Al-quran.dalam ceramah nya ada gak di selik dengan menceritakan tentang ulama untuk masa depan,fatwa dan sebagainya
majlis berhenti seketika pada waktu magrib dan disambung lepas magrib.lepas magrib aku try gak nak bersalam ngn syeikh..die penat..kecian aku tgk.jalan pun sampai pegawai pimpin.aku skit lagi nak sentuh belakang badan die..tp x tercapai..tp pe2 pun aku ttp bes n hepi sbb dpt melihat tokoh kesayangan aku ni secara life..aku ngan kawan2 marwan,nizam balik pas magrib tinggal pokdin.gambar2 aku x dan upload lagi.sebab gambar da dekat camera nizam..nanti aku upload la..korang leh tgk la..so blog aku mybe akn di pebaharui dr masa k semasa insyaallah.mybe da perbahasan ilmiah n cerita psl aku di cairo.doakan aku semoga istiqamah..wslm