cuak aku x hilang2 lagi nie....




salam...

semalam dah selesai exam aku.ujian takyin n hafalan da selesai.hu.smlm pnt sgt,balik ja smpai blik trus terjun atas katil..tlelap sampai kol 2 pgi.ish2..mana x nyr dengan panas terik.pns tahun pulak bkn pns biasa..kdg2 smpai 35 huhu.dengan kerenah arab lagi.siap bgaduh2 lg..huhu.
dlm fkrn aku ingt malaysia ja..hu.aman gak skit.tp mana tempat sma ja..jus da sistem ja kat malaysia.

mesir x.negara dia bebas.sebab 2 orang2 die pun bebas..x mcm negara kita la..sistematik skit..huhu kang penjara bwh tanah gak aku nie..huhu.jus nk kongsi ngn korang kali ni..pengalaman exam n ujian takyin n hafalan quran bagi kali kedua..mmg tahun ni lain skit dri tahun lps.tahun lepas Dr dua orang yang tanya kami.tp kali ni mula 2 seorang pastu Dr yahya penat jd ada plak Dr yang lain ganti..jd time aku kna ujian 2 ada 2 org Dr.

DR yahya mengajar aku sorof.subjek yang mana aku kena amik kertas soalan ngn Dr lain huhu.emm tapi
Alhmdulillah semua da selesai.semua nyr aku serah n tawakal.usaha2 da.yang lebih nyr tawakal.2 la konsep yang belajar disini.emm smua bnda kita wat mesti berpaksikn tawakal kpd Allah.Allah suka hamba2nya yang kuat bertawakal.
tetapi tawakal mesti la di mulakan dengan usaha yang beterusan,balik pada cita aku td
semalam mula ujian takyin dlm pukul 12 tghari.hbs dlm kol 1 gak..huhu.aku group ptama yang masuk jmpa Doktor aku dengan sofi,rais(indonesia),taufiq.soalan yang pertama di tnya adlah hafalan quran..huhu giliran aku no2.ha sudah..da starting pmulaan ayat Al-baqarah tibe2 ja aku rsa blur.huhu aku baca depan Dr tp ayat lain yang keluar..3 kali gak tsekat2..pastu doktor tnya aku."hafal ta juzz awal?? aku pun jwb dengan perasaan cuak yang x hilang2 lg(kata sham)hehe.."maalish ya Doktur ana mus tamam juzz awal..mungkin juzz salis wa rabiq"(minta maaf Dr.aku x bp lancar juzz satu.mungkin juzz juzz 3 or 4) mcm 2 la lbh kurang maksud die aku bgtau kat Dr.
doktor pun kata mashi hafal ta juzz awal rabiq?? aku jawab insyaAllah ya duktur aku pun dengan start basmalah terus ja baca dr ayat mula juzz 4.ada gak dlm sehelai muka surat.pastu giliran sofi plak..quran 2 round gak Dr tanya..hehe semua bca teketar2 ye la mna x nyr cuakx hlg2 heehe (bab kata sham)..dlm ujian takyin Dr tnya perbahasan nahu n balaghah..alhmdlh semua leh jwb.yang penting kita jawab.sebb doktr nak tgk kita byk bckp ja.


bila hbs exam dlm fkrn aku x nmpak lain...hu dok nmpak malaysia ja.rindu nak balik malaysia..hu.rindu kat mama aku,abah,along n adik2..kucing2 aku..huhu n .....huhu tp pe daya kena gak tahan perasaan rindu 2..mama srh aku tggu result dlu..result mybe keluar bln 8 nnti.


huhu x kan nk balik time pose?huhu..tapi pe2 pun aku serah ja kt tuhan.semua nyr Dia yang atur..yang penting aku balik gak tahun nie..banyak bnda aku nk uruskan lesen aku da lama mati,pastu nk tgk atuk aku kata x sht lama da..nk tengok2 malaysia lak..mana tau datang semangt nak smbg master lak pas nie..tp kalo balik mlysia suasana da lain..x mcm sni..sni kita x rse sangat rase nak kawin la..tapi kalo malaysia manusia sibuk keja..untuk msa depan..nak kumpul duit untuk family..mcm abah n mama kuat keja nak tanggng aku belajar lagi..sedih gak..tp pe la aku akan ingat sampai bila2 jasa mereka..dan aku rasa x terbalas selama ini pergorbanan abah ngn mama kt aku..thanks abah n mama sebab didik aku jadi insan yang berguna..doakan exam bgcik..