serabut & kelakar



aduhhh serabut la..pe bnda la da jadi nie..tibe2 nak kena pindah..aduss!!!knpa nak pindah dari arma lak??x logik langsung nk islah(baiki) dalam masa 2 mggu??x logik kan?
macam2 ja ujian yang datang.dalam hati sabar ja..pkataan yang 2 la aku pegang sampai sekarang..cuma aku x da kuasa nk terbang jaa..kalo da lama aku jd super saiya..jd goku.da lama kena fire dengan aku.aku serabut bukan pe..baru2 ni da pjumpaan majlis sesi dialog dengan penghuni arma berbincang masalah berbangkit..antaranya tentang masalah semua penghuni kena pindah.

semua ttanya2 knpa kena sampai pindah??x da cara yang lebih rasional k??sampai nak kena pindah??pe kes??ingt sini mlysia k?bdk2 medic da lg yg exam,budak2 nk tgu result mcm aku ni??hbs kalo kna pindah kt mna nk kena mrimpat??malam 2 ramai la bgn start dengan seorng ustazah btnya dan memberi cadangn yang aku fikir sepatutnya die jd pegawai or warden hostel ye la idea die nmpak relevan.antara die tanya kenapa mesti pindah semua??knpa x pindah secara bperingkat2.pastu pengarah jpmk bgtahu dapat dana untuk baiki semua yang rosak dan kita akan tukar tilam dan katil..knpa katil n tilam nk kna tukar??mslhnyr arma bru ja 5 tahun.semua barang2 masih elok.
kalo nk tukar pun bukan la semua..dari membazir itu kenapa x digunakan dana tu bg benda yang lebih penting??aku dgr ja kalam ustazah 2 trus aku sokong..btul2.kire semua x setuju la smpai kena pindah.
tapi wktu 2 keputusan dah dibuat.bangkit la seratus orang pun tetap keputusan die gak..kita owg bawah mna ada kuasa.lain la die ada kuasa..kire senang cita malam 2 semua x puas hati dengan keputusan 2.n x setuju.

tp pe 2 bnda leh jadikn?duduk esoknya telekat satu iklan di serata hostel arma..ttulis lebih kurang mcm nie..penarikan keputusan untuk pengosongan arma kire keputusan ditangguh dan akan di beri tahu pada suatu hari nanti...hahahaha aku baca ja lega!!serabut serabai aku pun kurang..kelakar pun da gak..mcm x pcaya..pe2 pun aku bterima kasih ats pengarah jpmk sebab memahami situasi bdk2 sni..mybe die pun rase x sedap hati n x sampai hati lihat budak2 kna pindah mcm 2 jaa..pe2 pun alhmdulilah.terima kasih prof jamil!!..pe2 pun ada undang arma sekarang da diketatkan.penghuni di wajibkna isi balik 2 borang.dan x dibenarkan memasak serta kna patuhi semua peraturan2 yg maklum.

hidup arma!!!!hahahaha