selamat pengantin baru Along..







emm aku baru saja chating dengan mama dan adik2 aku,lantas aku meminta adik aku send gambar abang aku yang pertama yang telah selamat di ijab kabulkan pada 7 june 2008.emm perasaan sedih dan rindu bermain di benak hati aku..tahniah abang ikmal dan kak suzy.

pada hari perkahwinannya aku hanya call ja..bcakap dengan sementara menunggu majlis akad nikah..x lama berbual..tp aku cukup faham ye la abg aku sedih sebab aku x ada bersamanya meraikan hari yang bersejarah hidupnya..aku dapat message dari abg long..
"Alhmdllh semua selamat tp along sedih sebab bg cik x ada sekali"

aku pun turut sedih ye la mana x sedih nya melihat abang yang sulong kahwin tanpa adik lelaki disisinya.tp aku bsyukur segalanya selamat.semuanya bjalan dengan baik. abah dan mama mesti gembira ye la menantu yang sulong dan pertama..hehe.aku nie la yang belum lagi. harap aku pula selepas ini..insyaAllah.apa yang perlu hanya berdoa serta berusaha.aku ada kagum dengan satu syair la.. "Ya Allah andai engkau berkenan limpahkanlah kepada kami cinta yang kau jadikan pengikat rindu Rasulullah dan Khadijah Al-Qubra..jadikan mata kasih sayang imam Ali dan Fatimah Az-Zahra,yang kau jadikan penghias keluarga nabimu yang Suci.. Ya Allah jika semua itu tidak layak bagi kami,maka cukuplaah permohonan kami dengan RedhaMu.
Jadikanlah kami sebagai suami isteri saling mencintai dikala dekat,saling menjaga kehormtan dikala jauh,saling mengingatkan di kala bahagia,saling mendoakan dalam kebaikan dan ketaqwaan...

Ya Allah sempurnakanlah cinta dan kebahgiaan kami dengan menjadikan perkahwinan kami ini sebagai ibadah kepadaaMu dan bukti pengikutan dari cinta kami kepada sunnah RasulMu...


Amin...."petikan dari karya Maulana jamaludin Rumi matsnawi
hehe debar ye..

satu karya yang hebat..ye la harap2 doa2 ini menjadi satu kenyataan bagi abang ikmal aku..along bg cik doakan along bahagia selalu.dan doakn bg cik di sini semoga lulus dan cemerlang.hehe ini la gambar yang sempat aku upload.bnyak lagi yang x dapat paste.sebab aku mustajil(nak cepat) ada keja yang belum aku siapkan lagi..emm makan pun dak lagi nie..emm apa2 pun hari ini nice day!! ye la dapat juga chat ngn family aku..rindu sebab dah lama tak dengar suara..lastly tahniah along..semoga berbahagia selalu=)



My family(usrah sakinah) insyaAllah