walk with horse at piramid



























































































seawal pukul 5.35 pagi aku bangun bsiap2 untuk pergi kaherah menunggang kuda dekat piramid di (ahram giza).ramai gak yang ikut member2 aku dalam 12 orang.dengan menaiki tranco dengan tambang yang naik sekarang dalam le6.duit mlysia aku x tau mybe dlm rm3 la..kalo x korang kire sendiri..darab dengan 1.6..hehe.dalam pukul 7 setengah aku sampai di Arma kedutaan Malaysia di kaherah..ye la aku ikut musyrif(ketua rombongan) iaitu ustz.wan asyraf.ustz yg handsome lg macho..hehe (ustz kna bayar skit kt ana nie nanti sbb promote).dalam pukul 8 setengah kitaorang begerak dengan mnaiki van pelancong dengan bayaran le220.sorang dalam le22 kena bayar.dalam perjalanan 2 banyak la aku tengok permandangan cairo dengan sungai nil die..perumahan yang padat dengan jumlah penduduk lebih kurang 80 juta hanya di cairo.banyak kn??penduduk malaysia pun mungkin dalam 25 juta.dengan jumlah kepadatan penduduk dimesir maka x jadi ajaib la peratus pengangguran di mesir adalah tertinggi.




























kami sampai di ahram giza dalam pukul 9 setengah.memang banyak la promosi dari arab2 kepada kami dengan tawaran harga menunggang kuda dengan le100 sejam,ada le70 sejam,lastly kami dapat tawaran dengan le50 selama 5 jam.piramid dengan tempat kuda yang aku nak naik nie memang jauh..kalo korang jalan kaki pun mybe smpai dalam 2 hari.sebab memang xada yang sngup jalan kaki dengan panas nya..habis ja selesai dengan mendapat kuda2 masing2.kuda aku lak warna brown.hehe comel gak la..aku panggil dia koko.sebab aku suka warna koko.hehe.kbetulan baju aku koko..




























aku pun tunggang koko,baru aku teringat yang aku x sentuh makanan lagi dari pagi tadi dengan semalaman aku x tido.perut aku mula bunyi entah la lagu ape yang di mainkn.sudah la panas mybe suhu dalam 43' huhuk..dalam riuh dengan telatah member2 aku yang mnunggng kuda yang paling aku tak boleh lupa gelagat En.akhir seronok dia bukan main..ye la mana tak nya dah lama mgidam nak naik kuda dekat piramid.dengan cuaca yang panas..huhuk..rasa seperti di medan jihad dengan mengikat perut..seperti bersama dengan nabi dan para sahabat.baru aku tahu kesusahannya..ye la nak mperjuangkn kalimah syahadah untuk islam.




hampir 5 jam mnunggng kuda..huhuk sakit pinggng ye la naik kuda,bukan naik motor..apa pun memang best.memang penat tapi mmg meyeronokkan.masing2 keletihan kami sempat singgah minum hagah saah(minum air bergas)
kitaorang btolak balik dalam pukul 2..masing penat sampai ttido atas van..so memang best..!!!